قوانین و مقررات
1- سفر دات کام در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین جرایم اینترنتی و مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت میکند.
2- هر گونه سوءاستفاده از محتوی اعم از متنها، عکسها، فیلم ها ، نقشهها، طرحها، لوگو و... از این وبسایت پیگرد قانونی دارد. استفاده از هر محتوی درج شده در وبسایت سفر دات کام تنها با کسب اجازهی کتبی از مسئولان وبسایت امکانپذیر است.
3-هرگونه سوء استفاده از نام سفر دات کام ممنوع بوده و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح، دادگاههای رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور قابل پیگرد خواهد بود.
4- محتوی موجود در این وبسایت از منابع معتبر توسط متخصصین این حوزه ترجمه یا تدوین شدهاند، اما به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وبسایت سفر دات کام در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و... مسئولیتی بعهده نمیگیرد.
5- سفر دات کام، سامانه ای برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما، هتل،بلیط قطار و اتوبوس و کرایه خودرو می باشد. مسافر هنگام رزرو هر سرویسی از این وبسایت، در واقع یک قرارداد دوطرفه با ارائه دهندگان اصلی سرویس منعقد می کند.در این قرارداد، سفر دات کام تنها نقش واسطه را ایفا کرده ؛ و اطلاعات رزرواسیون مسافر را برای هتل یا ایرلاین فرستاده و ایمیل تاییدیه نهایی را از طرف هتل یا ایرلاین برای شما ارسال می کند.
6- تسهیلات رزرو موجود بر روی وبسایت، تنها برای قانونی کردن قرارداد بین شما و تامین کنندگان خدمات گردشگری طراحی شده و مسئولیت هرگونه سوء استفاده و عواقب ناشی از استفادهی نادرست از آن، بر عهدهی شخص خواهد بود. در صورت مشاهدهی تخلف، دسترسی کاربر به اطلاعات قطع شده و ضررهای مالی احتمالی بواسطه مراجع قانونی مطالبه می گردد.
7- انجام تمام رزرواسیون های موجود در وبسایت سفر دات کام تنها پس از تائید نهائی کاربر مقدور می باشد.
8- در صورتیکه در فرایند تراکنش ، ارتباط با شبکه قطع شود، وظیفهی حل مشکلات احتمالی بر عهدهی بانک میباشد و هزینهی کم شده از حساب، طبق قوانین بانکی به حساب مشتری عودت داده می شود. وبسایت سفر دات کام هرگونه مسئولیت در این زمینه را از خود سلب می نماید.
9- در انجام ارائه خدمات گردشگری و تامین بلیط یا واچر، سفر دان کام متعهد به رزرو قطعی بلیط یا هتل در آن تاریخ است؛ اما متضمن ارائهی سرویس مناسب از طرف هتل یا ایرلاین و سایر سرویس های گردشگری به مسافر نیست.
10- هنگام رزرواسیون قطعی ، مسافر با تایید رزرو بلیط یا واچر هتل با قوانین و مقررات مربوط به فسخ رزرو هم موافقت میکند. این قوانین در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرو و ایمیل تایید رزرواسیون قابل مشاهدهاند. به همین دلیل به کاربران محترم توصیه میکنیم که قبل از تایید کردن هر قرارداد، مفاد آن را به دقت مطالعه فرمایند.
11- درصورتیکه رزرواسیونی توسط مسافر ابطال شود، بازپرداخت آن براساس قوانین همان محصول گردشگری ،تنها از طریق شمارهی حساب یا کارت بانکی که توسط مسافر اعلام شده است، بازپرداخت می شود.روند بازپرداخت وجه ممکن است تا یک هفته به تاخیر بیافتد.
1- خرید بلیط از وب سایت سفر دات کام مطابق قوانین و مقررات تجارت الکترونیک کشور بوده و تخلف به هر شکل در فرایند خرید و صدور بلیط پیگرد قانونی دارد. کاربران محترم، حین خرید و رزرو اینترنتی بلیط با آگاهی کامل از قوانین و مقررات خرید بلیط از این سایت، اقدام می کنند.
2- مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، مسئولیت تاخیر در انجام پرواز، پرواز پیش از موعد و یا لغو پرواز،به عهده شرکت هواپیمایی برگزار کننده پرواز می باشد.
3- سفر دات کام، مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده اند، بر عهده ندارد. بنابراین برای اصلاح اطلاعات ، مسافر موظف است بلیط را لغو کرده و مجدداً اقدام به خرید کند.درج نام مسافر در هنگام خرید و رزرو بلیط، بصورت صحیح و با حروف لاتین الزامی بوده و امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید قطعی بلیط وجود ندارد.
4- بلیط خریداری شده، غیر قابل انتقال به غیر بوده و تنها متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است. مسئولیت عدم تطابق نام مسافر در بلیط با کارت شناسایی ارائه شده بعده خود مسافر می باشد.
5- برطبق مقررات هواپیمایی کشوری ، بلیط نوزاد و کودک به هیچ عنوان به صورت جداگانه از بلیط بزرگسال صادر نشده و درصورتیکه رده سنی مسافر به اشتباه انتخاب و درج شود، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت خواهد شد. مسافر نوزاد کمتر از دو سال، مسافران کودک از دو تا دوازده سال تمام، و مسافربزرگسال بیش از دوازده سال سن دارند.(در پروازهای چارتری که علامت چارتری بودن در مقابل نتایج جستجو نمایش داده می شود، نرخ مسافر نوزاد، کودک و بزرگسال برابر می باشد.)
6- با پرداخت نهائی و تائید بلیط خریداری شده، رزرو و خرید قطعی تلقی شده و اطلاعات بلیط از دو طریق ایمیل و پیامک به اطلاع مسافر می رسد. ارائه نسخه چاپی بلیط یا شماره پرواز مربوطه به همراه کارت شناسائی معتبر به کانتر آن پرواز الزامی می باشد.
7- طبق قوانین هواپیمایی کشوری هر نوع لغو و کنسلی بلیط از طرف مسافر، مشمول جریمه ای است که این جریمه برحسب ایرلاین متفاوت می باشد. لذا بعد از درخواست استرداد توسط مسافر از قسمت حساب کاربری ، یا تماس مستقیم با واحد پشتیبانی سفردات کام ، پس از احراز هویت مسافر،مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و مابقی وجه ، به صورت آنلاین به حساب مسافر عودت داده میشود.زمان بازگشت وجه، مطابق ضوابط بانکی (از24 تا 72 ساعت) می باشد. همانگونه که در ضوابط استرداد بلیط چارتی آمده است، این موضوع در خصوص پروازهای چارتری صادق نیست و هزینه ی بلیط این پروازها در صورت لغو توسط مسافر غیر قابل استرداد است.مگر اینکه چارتر کننده، راساً اقدام به عودت وجه نماید. مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، بیماران قلبی-عروقی، دیالیزی، تنفسی، آنمی، دیابت کنترل نشده ،بیمارانی که داروهای خاص مرتبط با سیستم ایمنی بدن مصرف می کنند،خانمهای باردار و یا هر بیماری که سفر هوائی برای او منع شده است، نیاز به ارائه مجوز پزشکی هنگام سوارشدن به هواپیما را داشته و همچنین ملزم به همراه داشتن داروهای مرتبط با بیماری شان می باشند.
8- هرگونه دخل و تصرف در مفاد بلیط و یا فروش مجدد آن به غیر، ممنوع می باشد.
9- در صورتیکه یک پرواز دارای تاخیر بیش از دو ساعت بوده یا بطور کامل لغو شود،جریمه ای از مسافر اخذ نشده و مبلغ بطور کامل استرداد میشود. در اینصورت لازم است که فرم استرداد یا ابطال پرواز را که ممهور به مهر آن ایرلاین در فرودگاه است، تکمیل و کل مبلغ را از ایرلاین مربوطه بازپس گیرد. طبیعتاً این امر در مورد پرواز برگشتی که توسط یک ایرلاین دیگر انجام میشود صادق نبوده و احتمالاً مشمول جریمه کنسلی خواهد شد.
10- صدور بلیط عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان ، هند ، بنگلادش و پاکستان و همچنین صدور و خرید بلیط به مقصد فلسطین اشغالی ممنوع بوده و تمام مسئولیتهای بعدی خرید بلیط و استفاده از آن به عهده شخص کاربر می باشد.
11- سفردات کام، تیپ هواپیما را بر اساس اعلام ایرلاینها و چارترکنندگان در بلیط مشخص می کند.بنابراین هر نوع مغایرت و تغییر در نوع هواپیما از مسئولیت سفردات کام خارج است.
12- مسافری که پروازهای متوالی را از وبسایت سفردات کام رزرو می کند، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله را در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت ابطال احتمالی بلیط دوم در مسئولیت سفردات کام نمی باشد.
13- حضور مسافر حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی است.
1- از اعتبار ویزای خود پیش از اقدام به خرید بلیط مطمئن شوید.
2- صدور بلیط پرواز یکطرفه تنها زمانی مقدور است که اقامت دائم یا موقت کشور مقصد را داشته باشید.
3- گذرنامه مسافر باید حداقل 6 ماه هنگام بازگشت از سفر اعتبار داشته باشد.
4- قبل از رزرو بلیط شرایط اخذ ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید) را بررسی کنید. استرداد بلیط پروازهای خارجی دارای جریمه می باشد.
5- طول زمان توقف در فرودگاه های مختلف بصورت ترانزیت را بررسی کنید.بدلیل متفاوت بودن زمان های توقف در فرودگاه های ترانزیت، در صورتیکه مسافر پروازی را از دست دهد، ملزم به اخذ ویزای ترانزیت و تمدید آن میباشد و استقرار بیش از زمان مجاز با ویزای ترانزیت، غیر قانونی می باشد.
6- برای جلوگیری از جاماندن از پرواز، به طول مسافت تا فرودگاه توجه کرده و در فرودگاه نیز به اعلان های اطلاعات پرواز دقت کنید.
7- درصورتیکه ویزای آمریکا یا کانادا را داشته باشید، تنها میتوانید در یک مقصد اروپایی (شنگن)، ترانزیت داشته باشید. جهت اقامت در بیش از یک مقصد از کشورهای اروپائی نیازمند اخذ ویزای شنگن خواهید بود.
8- اگر ویزای توریستی شنگن در اختیار دارید، ورود شما تنها از کشوری مقدور است که از سفارت آنجا ویزا را دریافت کرده اید. در مورد ویزاهای غیر توریستی، شرایط و نوع ویزا از نظر امکان ورود به کشورهای دیگر حائز اهمیت است.
9- قبل از اینکه اقدام به رزرو و خرید بلیط برای فرزندان تان کنید، به سن آنها در زمان خروج و و بازگشت به کشور توجه کنید. کودکان زیر ۲ سال نوزاد و سنین ۲ تا ۱۲ سال کودک تلقی میشوند.
10- جهت لغو پرواز یا با ارسال ایمیل استرداد به این آدرس، درخواست کنسل کردن پرواز را اعلام کنید و از طریق تماس با سامانه پاسخگوئی سفردات کام به این امر اقدام فرمائید.
11- میزان بار مجاز در ایرلاین ها متفاوت میباشد. بنابراین لازم است هنگام خرید و رزرو بلیط به قسمت بار مجاز آن پرواز توجه نمائید.
12- هزینه لغو، تغییر تاریخ و عدم حضور مسافر در گیت پرواز،متناسب با مقررات اعلام شده ازطرف ایرلاین ها متغیر بوده و برای هر پرواز هم متفاوت میباشد.
13- عودت وجه پس از کنسلی یا هر جریمه مربوط به لغو پرواز از طرف مسافر، بعد از 3 روز کاری انجام می شود.
14- هرگونه تغییر در اطلاعات وارد شده توسط مسافر هنگام خرید بلیط آنلاین، مستلزم کنسل کردن آن بلیط و به تبع آن کسر جریمه و صدور مجدد بلیط می باشد. لذا در وارد کردن اطلاعات مسافران، دقت کنید.
15- مسئولیت لغو، تاخیر و یا تغییر ساعت پرواز از طرف ایرلاین، مستقیماً بر عهده خود ایرلاین بوده و سفر دات کام در این مورد مسئولیتی را نمیپذیرد.
1- در هنگام خرید بلیط اتوبوس، آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر وارد نمایید، چرا که مشخصات خرید شما به آنها ارسال می گردد.
2- در هر بار خرید از سامانه شما قادر به خرید 7 صندلی میباشید، لذا در صورت نیاز به خرید بیشتر صندلی مجدد مراحل خرید بلیط اتوبوس را انجام دهید.
3- در زمان انتخاب صندلی حتما به جنسیت صندلی مجاور (خانم یا آقا) دقت بفرمائید، در صورت انتخاب و خرید صندلی نامناسب بلیط شما ایطال میگردد.
4- 30 دقیقه قبل از حرکت اتوبوس به شرکت مسافربری مربوطه مراجعه کرده و بلیط خریداری شده خود را بصورت چاپی دریافت نمائید.
5- ابطال بلیط اتوبوس خریداری شده حداکثر 2 ساعت قبل از حرکت اتوبوس امکانپذیر میباشد.
6- ابطال بلیط اتوبوس خریداری شده فقط برای کاربران عضو سامانه امکان پذیر میباشد، بنابراین هنگام ابطال در سامانه عضو شوید.
7- ابطال بلیط های داخل ایران، شامل قوانین ابطال میباشد و 10% از مبلغ بلیط پس از ابطال کسر و مابقی به حساب شما برگشت داده میشود.
8- امکان ابطال اینترنتی بلیطهای برگشت از خارج از کشور وجود ندارد و برای این منظور، فقط باید به صورت حضوری به شرکت مبدا مراجعه نمائید.
9- یکی از شرایط ورود به کشور گرجستان رزرو بلیط برگشت و پرداخت هزینه به شرکت اتوبوسرانی گرجی میباشد، لذا بلیطهای رفت از مبدا ایران به تفلیس و باتومی غیر قابل استرداد میباشد.
10- بلیطهای خارج از کشور مجاز به استرداد تا 24 ساعت مانده به حرکت مشمول 10 درصد و پس از آن مشمول 50 درصد جریمه می باشد.
- در صورت تمایل به داشتن جا برای طفل زیر دو سال باید از گزینهی کودک استفاده شود، در غیر این صورت مبلغ بیمه (ده درصد بهای بلیط بدون اختصاص جا) لحاظ خواهد شد.
- افراد ۲ تا ۱۲ سال نیمبها حساب میشوند، لذا باید از گزینهی کودک استفاده شود .
- صدور بلیط برای افراد زیر ۶ سال در کوپهی ویژهی خواهران مشکلی ندارد. در صورت صدور بلیط برای سنین بالاتر در این کوپه، این بلیط مسترد خواهد شد.
- در صورت استفادهی نادرست از سهمیهها، بلیت باید استرداد شود .
- از دریافت بلیطی که به نام شما نیست یا بلیطی که مخدوش و دارای قلم خوردگی است، خودداری کنید .
- بلیط باید به نام مسافر باشد. از وارد کردن اسامی تکراری یا مخفف جدا خودداری کنید. دارندگان بلیطهای غیر همنام، بدون بلیط تلقی میشوند.
- جانبازان و خانوادهی معظم شهدا برای خرید باید تعداد افراد مشمول را در کادر مقابل گزینهی جانباز یا شاهد وارد کنند.
- در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز در هنگام صدور بلیط، همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام سوار شدن به قطار الزامی است .
- در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.
- فقط تا ۲۴ ساعت قبل از حرکت، رزرو بلیط با امکان خرید غذا انجام می پذیرد.
کوپهی دربست
- با توجه به اینکه امکان رزرو بلیط با نام و تعرفهی تکراری در سامانهی فروش اینترنتی امکانپذیر نیست، در صورتی که قصد دربست کردن کوپه را دارید از گزینهی «کوپهی دربست» استفاده کنید. به این صورت که ابتدا تعداد دقیق مهمانها را در قسمت مربوطه وارد کنید (تعداد بزرگسال و کودک) و سپس تیک «کوپهی دربست» را بزنید و بعد گزینه جست و جو را انتخاب کنید در غیر اینصورت کوپه دربست نخواهد شد.
- برای دربست کردن کوپه در صورتی که تعداد مهمان ها کمتر از تعداد صندلیهای کوپه باشد، باید گزینهی «کوپهی دربست» را انتخاب و تعداد واقعی مهمانها را در قسمت مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که؛ اسامی تمامی مهمانها باید در قسمت مشخصات ثبت شود. به طور مثال برای یک خانواده متشکل از پدر، مادر و یک فرزند کودک، تعداد 3 مسافر را انتخاب کنید و سپس برای دربست کردن کوپه، تیک «کوپهی دربست» زده شود .
- طفل نمیتواند در کوپه دربست باشد، در صورتی که فرزند طفل دارید و قصد دارید کوپه را دربست کنید بایستی نوع مسافر را کودک انتخاب نمایید.
چاپ بلیط
- با استفاده از گزینهی «چاپ بلیت» که در صفحهی «بلیطها» نمایش داده میشود، بلیط خود را چاپ کنید و با همان برگه به قطار سوار شوید.
- چاپ بلیط در کلیهی ایستگاههای دارای فروش بلیط و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت ۱۰.۰۰۰ ریال برای هر برگ امکانپذیر است .
- دقت کنید تمامی بلیطها بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ شود . لطفا از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری کنید.
- در صورت عدم دریافت نسخهی چاپی بلیط، تمامی مسئولیتهای بعدی با خود مهمان خواهد بود. (در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخهی چاپی بلیط امکانپذیر است.)
استرداد بلیط
- بلیطهایی که بهصورت حضوری از سایت سفر دات کام تهیه شدهاند، تا یك ساعت پس از صدور، به شرط عدم حركت قطار و باز بودن مركز فروش، در مركز صادر كنندهی بلیط با پرداخت كامل بهای آن به مسافر قابل استرداد هستند.
- طبق قوانین شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، بلیط قطارهای مسافری دركلیهی مراكز فروش بلیط (در ساعات كاری نمایندگیهای فروش) با ارائهی كارت شناسایی معتبر از جمله: (كارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) طبق مقررات زیر قابل استرداد بوده و نیازی به مراجعه به مراكز خرید بلیط نیست.
ـ تا ساعت ۱۲ روز قبل از حركت قطار، ۹۰ درصد بهای بلیط برگردانده میشود.
ـ از ساعت ۱۲ روز قبل از حركت تا سه ساعت پیش از حركت قطار، ۷۰ درصد بهای بلیط برگردانده میشود.
ـ از سه ساعت مانده به حركت تا لحظهی حركت قطار، ۵۰ درصد بهای بلیط برگردانده میشود.
ـ استرداد بلیط پس از حركت قطار امكانپذیر نیست. - بلیطهایی که به صورت آنلاین از سایت سفر دات کام خریداری شدهاند نیز مطابق با قوانین راهآهن جمهوری اسلامی ایران قابل استرداد هستند.
- امکان استرداد آنلاین بلیطهای قطار تا ۹۰ دقیقه قبل از حرکت قطار امکانپذیر است، پس از آن برای استرداد بلیط بایستی به صورت حضوری به دفتر آژانس مراجعه کنید.
- بازپرداخت خسارت به بلیطهایی که مشمول دریافت خسارت شدهاند، صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائهی کارت ملی مسافران و نسخهی چاپی بلیط امکانپذیر است.
- برای استرداد بلیط در مراکز فروش، بلیط چاپ شده و کارت شناسایی مسافر را همراهتان داشته باشید.
- با توجه به اینکه ساعت ثبت درخواست استرداد قطار بر اساس ساعت ثبت استرداد در شرکت ریلی مربوطه محاسبه میشود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، لطفا 10 دقیقه زودتر از زمان اعلامشده در قوانین را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، سفر دات کام مسوولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمیگیرد.
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) | تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز | تا ۳ ساعت قبل از پرواز | از سه ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز | از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ایران ایر | J C Y V Q M N L O | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | |
آسمان | |||||||
DIZ | ۱۵٪ | ۱۵٪ | ۱۵٪ | ۱۵٪ | ۳۰٪ | ||
NYASUOVMXRQW | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۴۰٪ | ||
LHKB | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۶۰٪ | ||
ماهان | |||||||
SXTVQPRYB | ۱۰٪ | ۱۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
L | ۱۵٪ | ۱۵٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
N | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ||
I | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
C | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ||
WU WW | ۹۰٪ | ۹۰٪ | ۹۰٪ | ۹۵٪ | ۹۵٪ | ||
تابان | |||||||
Y T R V Z L M A I P C K D N | ۲۰٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
B W J S O Q E U H X G | ۱۰۰٪ | ||||||
قشم ایر | |||||||
CYVM A | ۵٪ | ۱۰٪ | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ||
NK | ۱۰۰٪ | ||||||
کاسپین | |||||||
J JF JB JH JD Z ZF ZB ZH ZD Q QF QB QH QD W WF WB N NF NB X S SF H HF P PF PB R RF RB RH RD RE |
۳۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
M | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ||
K KF L LF LB LH |
۵۰٪ | ۵۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | ||
I IF IB IH IE V A F U D |
۱۰۰٪ | ||||||
زاگرس | |||||||
C J (CIP) | ۱۵٪ | ۲۰٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ||
Z X F | ۱۰٪ | ۱۵٪ | ۲۰٪ | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ||
I T U A | ۱۵٪ | ۲۰٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ||
B D E S | ۲۵٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ||
M N R | ۳۵٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ||
H Q L | ۴۵٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | ||
P V Y K W | ۵۰٪ | ۱۰۰٪ | |||||
سپهران | C J I P Z S L Q V N W B T H Y K M | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | |
کارون | B S Y N Q K V X H L M R U | ||||||
۳۰٪ | ۳۰٪ | از ۱۲ ظهر روز ۱ قبل از پرواز تا ۲ ساعت مانده به پرواز ۵۰ ٪ | |||||
از ۲ ساعت مانده به پرواز به بعد ۶۵ ٪ | |||||||
کیش ایر | |||||||
J C Y V R D A | تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۲۰ ٪ | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۴۰ ٪ | |||||
QMNLO EKUXBSH | تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۲۵ ٪ | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۵۰ ٪ | |||||
آتا | LPYRN X M V O B | تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۲۰ ٪ | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز تا ۳ ساعت مانده به پرواز ۴۰٪ | از ۳ ساعت مانده به پرواز ۵۰٪ |
• از آنجائی که تمام اطلاعات و مشخصات درج شده هتل ها اعم از نرخ، روش محاسبه عوارض، حق سرويس، سرویس صبحانه، استخر و سونا، ترانسفر فرودگاهی نمایش داده شده در وبسایت، از شبکههای جهانی رزرواسیون هتل استخراج میشود، لذا كليه مسئوليتهاي مربوط به صحت اطلاعات بر عهده هتل مورد نظر ميباشد. بنابراین برای اطمینان بیشتر در مورد صحت اطلاعات هر هتل، میتوانید اقدام به بررسي صحت اطلاعات مربوطه نمائيد.
• با وجود آن که قوانین مربوطه کنسلی در بخش اطلاعات تکمیلی هتل آمده است و قوانین لغو و کنسلی هر هتل مربوط به مقررات رزرواسیون همان هتل میباشد، درصورت درخواست کنسلی ابتدا با مسئول رزرو خود بابت هزینه کنسلی هماهنگ نمائید.
• در صورت عدم مراجعه مسافر در زمان رزرو، اتاق براي مسافر خالي نگاه داشته شده و هيچگونه وجهي مسترد نمیگردد.
• همراه داشتن اوراق شناسایی و همچنین نسخه چاپی واچر و یا شماره رزرواسیون دریافت شده از وبسایت، در زمان مراجعه به هتل الزامی است و سامانه رزرواسیون سفر دات کام هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
• زمان تحویل و یا تخلیه اتاق مطابق با قانون همان هتل میباشد اما در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از موعد قانونی آن و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
• رزرواسیون شما وقتی بصورت قطعی انجام میشود که پرداخت کامل صورت پذیرد. لذا مشکلات احتمالی درگاه پرداخت بانکی در پرداخت آنلاین بطوری که وجه آن به حساب این موسسه نشده باشد بعنوان رزرو قطعی منظور نخواهد شد. این موضوع حداکثر طی 24 ساعت کاری به اطلاع مسافر خواهد رسید.
• قطعی بودن رزرواسیون و شرایط هتل و اتاق رزرو شده صرفا به واچر (تاییدیه رزرو) مستند خواهد بود.
• بعد از انجام رزرواسیون و صدور رسید، وبسایت متعهد میشود که هتل و اتاق انتخاب شده، در آن تاریخ رزرو شده است؛ اما متضمن ارائه سرویس مناسب از طرف هتل به مسافر نخواهد بود. ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام مطابق با نام مندرج در پاسپورت، تعداد مسافران، سن و... بر عهدهی کاربر میباشد. بدیهی است، مشکلات ناشی از ورود اطلاعات نادرست توسط کاربر، برعهدهی وبسایت نخواهد بود. ورود اطلاعات مسافر چه در هتلهای داخلی و چه برای هتلهای خارجی به زبان انگلیسی الزامی است. البته این اطلاعات ممکن است مشخصات مسافرینی باشد که کاربر ثبت شده وبسایت نیستند.
• رزرواسیون انجام شده تنها در برگیرندهی رزرو هتل بوده و شامل مواردی چون حمل و نقل، پارکینگ، اجارهی خودرو و... نیست؛ مگر آن که قبلا هماهنگی انجام شده و سرویس درخواستی در تائیدیه رزرواسیون درج گردد.
• استفاده از امکاناتی نظیر خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت و... که در قرارداد هتل ذکر نشدهاند، هزینه اضافی در بر دارد. مسافر موظف است آنها را مستقیماً به هتل پرداخت کند.
• زمان ورود مسافر به هتل و خروج او از هتل، در بخش اطلاعات هتل قید شده است بنابراین مسافر موظف است به این زمان دقت کرده و مطابق آن زمانبندی عمل کند. در غیر اینصورت، هزینه آن بر عهدهی مسافر بوده و از تعهدات این سامانه خارج است.
• با انجام رزرواسیون در این وبسایت، شما در واقع با هتلی که در آن اتاق رزرو کردهاید؛ قراردادی قانونی میبندید. سامانه حاضر پل ارتباطی مسافر و هتل می باشد و تمام مسائل مربوط به تسهیلات و خدمات هتل از مسئولیت این سامانه خارج است
• برای پذیرش بانوان که بصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت ها و سازمان ها مبنی بر ماموریت و یا شرکت در همایشها، اقامت براحتی میسر میشود.
• عملیات خرید بلیط در سفر دات کام مشمول مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیک ایران بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی، متعهد میشود که از کلیه قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.